• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59635
+
-

برند «پایتخت کتاب ایران»  فرصتی طلایی برای یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد از ابتدا تا پایان سال در یزد «پایتخت کتاب ایران» گفت: برند پایتخت کتاب ایران فرصتی طلایی برای یزد جهانی است.

به گزارش تسنیم، «مجید جوادیان‌‌زاده» در دومین نشست ستاد هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران که با حضور مسئولان فرهنگی یزد در محل اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد با تاکید بر استفاده هرچه بهتر و بیشتر از برند «پایتخت کتاب ایران» که به یزد داده شده است، اظهار کرد: ما باید در استان یزد به شکلی برنامه‌‌ریزی و امور را اجرایی کنیم که سال‌های سال یزد را با این عنوان بشناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان این‌که برای دست‌یابی به اهداف مورد نظرمان درخصوص برند پایتخت کتاب فعالیت‌های بسیاری را آماده و اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: یکی از اموری که باید دنبال می‌شد و پیگیری کردیم، برطرف کردن ضعف برنامه‌هایی بود که در شهرهای دیگری که عنوان پایتخت کتاب را قبل از استان یزد به خود اختصاص داده بودند، اجرا می‌شد.

وی اضافه کرد: از دیگر اموری که برای نهادینه کردن عنوان پایتخت کتاب ایران در یزد صورت گرفته و دنبال خواهیم کرد، تقویت برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی برای سنین مختلف در استان است.

جوادیان‌زاده با اشاره به این‌که ما باید از فرصت طلایی به‌دست آمده در یزد استفاده لازم را ببریم گفت: عنوان پایتخت کتاب ایران می‌تواند کارکردهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای ما داشته و تاثیرات خود را در سطح جامعه بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان اظهار کرد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، برنامه‌های متعددی در این زمینه طرح‌‌ریزی شده که از ابتدای امسال آغاز و تا پایان سال با صورت جدی اجرایی خواهد شد و در این جریان نیز همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان می‌تواند اثربخش باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید